06-07 Kuala Lumpur

6 juli 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

foto 1Zaterdag

Met uurtje vertraging vanwege defect aan ons vliegtuig.... Om 08.00 aangekomen op KL airport. Na een heerlijk ontbijt in ons hotel is ook een van onze kamers al klaar en kunnen we lekker douchen en de jongens lekker zwemmen. Om een uur of 2 gaan we naar de stad waar de eerste inkopen worden gedaan. Met een temperatuur van zo'n 35 graden voelen we het zweet al snel op onze rug lopen en zijn we blij aan te komen in een airconditioned gebouw. In deze shopping mall  waar onze buurvrouw kwijlend zou rondlopen,  krijgt Junior een paar hoognodige nieuwe hardloopschoenen. En ja hoor, ook hier zoals in elke grote stad

die wij bezoeken, is een Apple store te vinden alwaar Jethro zijn verjaardagsgeld en het geld dat hij heeft ontvangen voor de verkoop ván oude computerondelen omzet  in een fraai Apple-ding.

Om 5 uur hebben online tickets geboekt voor de Petronas Twin Towers, en dat is maar goed ook want alle tickets voor deze dag zijn al uitverkocht. In no time staan we op de 41e verdieping  waar we op befaamde verbindingsbrug gaan kijken. Vandaag stormt het ook een beetje en dat kun je hier best wel voelen. Ondanks de airco bespeur ik toch wat zweetdruppeltjes op het voorhoofd van een van mijn mannen. Na de fotoseries op naar de 87e verdieping op 370 meter waar we genieten van een letterlijk en figuurlijk adembenemend uitzicht over KL.
Zo zachtjes aan begint de jetlag toch wel een beetje op te spelen en gaan we snel op zoek naar het restaurantje dat Auke heeft gevonden. Onder het genot van een Tiger biertje genieten we overheerlijk Maleis eten in dit Bijan restaurant. Een toetje kunnen we echt niet meer op en bovendien zit Junior al bijna te slapen. We nemen de taxi terug naar ons hotel en liggen er vroeg in want: op is op