07-07 Kuala Lumpur

7 juli 2013 - Sydney, Australië

Zondagfoto 2

Vandaag staat eerst wat cultuur op het programma. Met de metro gaan we naar de Bantu Caves een half uurtje buiten het centrum. De Hindoeïstische tempel in de grot is klaarblijkelijk een grote trekpleister voor Indiërs. We beklimmen zwetend de lange stijle trap naar boven om de tempel in de grot te zien. Blij dat ik vanmorgen niet ben wezen hardlopen want dan had ik deze beklimming vast niet gered. Echt spectaculair is het eigenlijk niet en na het nuttigen van een vers gekapte kokosnoot zitten we al snel weer in de trein terug naar de stad.
KL lijkt best wel veel op Singapore met dit verschil dat er minder koloniale gebouwen te zien zijn. Overduidelijk ook dat dit land een mengeling van verschillende Aziatische volken is. Op straat zien we burka's, hoofddoeken en minirokjes. We bezoeken de Central Market en daarna China Town.  Deze middag tijd voor hardlopen en zwemmen.  Auke heeft geregeld dat we onze hotelkamer tot 9 vanavond mogen bezetten dus kunnen we na het eten nog lekker douchen voordat we om 23.30 onze vlucht  naar Sydney pakken.
We nemen de mono-rail richting de stad waar we op een food court/ hawkers willen eten. Helaas ziet het er hier wat anders uit dan we kennen uit Singapore bovendien rijden er ook auto's door deze straat. Plan B: terug naar het buurtje waar we gisteren waren. Bars vol met drinkende toeristen die op grote schermen Australian Football kijken. Uiteindelijk kiezen we, ( wat zijn we toch avontuurlijk :-) voor het restaurant waar we gisteren zo geweldig aten.  We kiezen nu de andere helft van de kaart en ook deze is geweldig. Auke en ik zijn het er over eens dat de Maleise keuken de perfecte combi is van de soms zware maar geurige Indonesische en de fris lichte, pittige Thaise  keuken. Jammer dat we moeten haasten om op tijd op het vliegveld te zijn.  Geheel volgens schema stijgen we in onze LCC (Low Cost Carrier) Ja, ja we letten op de kleintjes, op vanaf KL naar Sydney waar we rond een uur of 9 morgen ochtend aankomen met intussen een tijdsverschil van 9 uur.

1. Mam zeegers:
    9 juli 2013
    Ben het helemaal met jullie eens. Vind de thaise keuken ook lichter. Lekker heom alles uit te proberen
  2. Judith:
    11 juli 2013
    Eerstvolgende verjaardag lekker Maleise hapjes?