27-07 Jariboe to Darwin

27 juli 2013 - Darwin, Australië

Zaterdag 27 juli, Darwinuil
Vanmorgen op het gemakje weer vertrokken en in twee en een half uur naar Darwin. Twee en een half uur lijkt nu niets. Ik snap nu niet waarom we niet vaker naar Haaksbergen gaan ...
Aii de eerst camping zit vol, het ziet er goed uit, maar vol is vol. Gelukkig weet de vriendelijke receptioniste een andere campground met nog wel plaats. Daar aangekomen kijken we elkaar aan en weten genoeg, deze is het dus niet. Nu is het zo dat precies dit weekend de Darwin shows zijn. Bij navraag blijkt dit een agrarisch evenement, veel koeien, schapen en meer. Niets voor ons dus. Dan maar zelf naar de laatste plaats gebeld. Drie maal is scheepsrecht. Camping perfect, zwembad erbij, iedereen blij! Snelle lunch en dan op naar de stad. Het is een beetje bewolkt maar dat is helemaal niet erg, sterker, het is juist heerlijk.
We doen de Darwin City Heritage Walk door het niet al te grote centrum. Er is weinig meer over van de stad nadat deze is gebombardeerd door de Jappen en in 1974 cycloon Tracy meer dan 90% van de stad vernietigde. ( natuurlijk overbodige info want ik weet zeker dat jullie je dat allemaal herinneren :-) Gelukkig nog wat historische gebouwtjes zodat ook Auke weer aan z'n trekken komt.
We kopen in het centrum nog wat souvenirs en gaan weer verder. Natuurlijk  is een vakantie van ons geen vakantie als we geen oorlogsmuseum bezoeken.
Junior stuitert alweer.. We beleven de aanval van de Jappen in een klein theater met groots geluid. Wat een herrie,  niet mijn ding, maar de jongens vinden het mooi. En eigenlijk moet ik toegeven dat het best interessant is, nooit geweten dat Darwin en omstreken zo heeft geleden in De Tweede Wereld oorlog.
Rond zessen is het eindelijk zover dat de jongens een duik kunnen nemen in prachtige zwembad. Auke en ik nemen een drankje tijdens het happy hour aan de pool-bar. Alles goed deze laatste dag, helaas moet ik alleen nog even koken...
Nu zitten we heerlijk buiten drinken nog wat en genieten van deze tropische avond. Morgen een dag van relaxen, opruimen en inpakken en dan op naar Bali.
Ik vond Australië geweldig! Het is heel relaxed reizen, de campings heel comfortabel en kompleet. Onze camper heeft het super gedaan en onze chauffeur natuurlijk ook. Bijna 7000 km in 3weken ons veilig  en zonder aanrijdingen, gezien het aantal kadavers langs de weg is dat heel bijzonder.
Ben zo blij dat de jongens altijd zo enthousiast zijn en zonder mekkeren met ons meegaan naar de meest afgelegen plaatsen. Zo blij ook met Auke die me altijd maar weer overtuigt dat we het NU gaan doen.  En dus niet later. Want ik blijf natuurlijk altijd een twijfel-kont. Kortom, de vakantie nog niet voorbij maar ik heb nu al vakantie-heimwee.

1. Manon:
    28 juli 2013
    Ach, en Haaksbergen - Vlissingen is even ver als Vlissingen - Haaksbergen…….
    Nog last gehad van de uilen 's nachts?
    Geniet nog lekker van jullie vakantie; op naar het relaxen op Bali! Voor ons begint morgen het werkende leven weer :(
  2. Karin:
    28 juli 2013
    Fijn om te lezen dat het zo'n geslaagde vakantie is geweest. 7000 km is toch wel heel veel maar jullie zijn dan ook op prachtige plekken geweest. Succes met pakken en nog heerlijk genieten van het weekje Bali. Goede reis er naar toe! Groetjes Karin Jankees Marije en Wendy
  3. Mam zeegers:
    28 juli 2013
    Wat hebben jullie het fijn gehad en iedereen mee laten genieten. Nu nog Bali. Ook geweldig natuurlijk. Ben benieuwd naar de kookcursus. Er zullen denk ik wel weer andere gerechten zijn. Nog een lekkere week en liefs mam
  4. Trui verbunt:
    28 juli 2013
    fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan en dat jullie er van genoten hebben .en nu een goeie vlugt naar balie .en dan lekker uit rusten in bali en daarna een goeie reis weer naar vlissingen maar eerst genieten liefs trui
  5. Tante ineke en oom kees:
    29 juli 2013
    Wat een geweldige mooie reis in Australie hebben jullie gemaakt en ik denk dat Bali ook geweldig zal worden met hetgeen jullie daar gaan doen.
    Nog heel veel plezier, tante ineke oom kees
  6. Gerrie:
    29 juli 2013
    Veel plezier op Bali en kookse ;-))