08-07 Sydney

8 juli 2013 - Sydney, Australië

Maandag

De vlucht viel mij en Jethro erg tegen. Het lukte ons niet om te slapen en dan is 8 uur in een stoel hangen best wel lang. Auke en Junior konden gelukkig wel nog wat slapen. Nadat we door de douane zijn gechecked op de aanwezigheid van etenswaren in onze bagage en onze tassen zijn besnuffeld door de hasj-opsporingshond zijn we eindelijk in Sydney. De temperatuur is fris zo'n 16 graden maar in het zonnetje is het goed te doen. Per taxi gaan we naar onze camperverhuurder alwaar het lekker druk is zodat het uurtje tijd dat we hiervoor hadden gereserveerd niet genoeg was. De camper is gelukkig goed en schoon. Enige minpuntje dat ik kan ontdekken is dat de wc en douche zich boven elkaar bevinden. Op zich handig als je al plassend wil douchen maar niets voor mij. Tja dan zal ik ook maar in het douchegebouw moeten gaan douchen.
Nadat we de basisinkopen en eten voor de komende 3 dagen hebben ingeslagen bij de plaatselijke Woolworths rijden we recht door het centrum over de beroemde brug met uitzicht op de Opera House naar onze camping Lane Cove River Tourist Park. Lekker basic maar in orde. De volgende uren besteden we aan het uitpakken van onze tassen en het inrichten van de camper. Ineens weet ik weer waarom ik een csmper niet leuk vind. Al die troep op een paar vierkante meter... Gelukkig weet ik ook dat als ik wat beter uitgerust ben ik daar wel weer doorheen kan kijken en alles best meevalt. Maar voor nu heb ik het echt even gehad. Een eenvoudige doch voedzame en bovendien vegetarische maaltijd wordt door Auke en Jethro bereid. In het ijskoude sanitair gebouw genieten we van een superdouche die de moeite waard maakt. En nog steeds onder invloed van de jetlag kruipen we weer vroeg onder de wol.image