09-07 Sydney

9 juli 2013 - Sydney, Australië

Dinsdag

De jongens hebben zo'n 12 uur geslapen.  Om 7.45 uur staan we op en na het ontbijt pakken we de trein naar het centrum.  In George street zijn de leukste winkels en daar lopen we een tijdje rond. Al was het alleen maar om even droog te lopen want helaas is het zachtjes aan het miezeren.  Tussen de middag een broodje. De serveerster lijkt verbaasd dat onze kinderen vrij zijn en als we uitleggen dat het voor ons zomervakantie is kijkt ze nog verbaasder. Zomervakantie en dan hier in de winterkou zitten? We hebben haar maar niet verteld dat het bij ons in de zomer net zo warm is als vandaag hier in de winter.... En dan op naar het Opera House waar we een tour hebben geboekt. Wat een schitterend gebouw en wat leuk om ook eens het verhaal achter de bouw te horen want dat kende ik eerlijk gezegd niet.  Het havengebied rond de Opera  doet mij denken aan San Francisco en ik kan me voorstellen dat het hier 's zomers op de terrasjes goed vertoeven is. Daarna de ferry naar Manley, niet dat we daar iets te zoeken hadden maar op deze manier heb je een mooi tochtje door de haven dus we blijven gewoon lekker zitten en varen direct weer terug.  Hier ook weer jammer van het weer.  Met de trein weer terug naar de camping waar we een glaasje Australische wijn doen, wat typewerk en wat koken. Alweer geen vlees, die jongens zullen onderhand wel ontwenningsverschijnselen krijgen... En dan te bedenken dat morgen weer vegetarisch op het menu staat ... Morgenochtend vroeg op want we hebben een druk programma

1. Ronny:
    9 juli 2013
    Haha in het land waar ze een hele kangoeroe op de barbie leggen eten jullie vega
  2. Miranda:
    10 juli 2013
    Leuk om jullie zo te "volgen"!
    En gelukkig is het hier in de zomer nu wel warmer :-)
  3. Gerrie:
    10 juli 2013
    Leuk om te lezen dat alles goed gaat en dat jullie ondanks de regen toch leuke dingen doen. Hebben jullie een rode camper gekozen of toch maar een witte. Genieten jullie maar en we lezen verder wel hoe het jullie vergaat, groetjes uit een wat somber Vlissingen. Gerrie &Willem