10-07 Blue Mountains

10 juli 2013 - Katoomba, Australië

Wakker geworden van twee zwangere kalkoenen, en ondanks de kou toch maar vroeg opstaan. Even de vellen van onze rug gedoucht en op naar het Hollandse ontbijt. Vandaag gaan we naar de Blue  Mountains  ongeveer twee uur rijden ten westen van Sydney waar we een kabel baantje kunnen doen en de Three  Sisters kunnen bekijken. Het laatste zijn drie stenen pukkels die toch ook nog wel iets van mijn zus weg hebben, maar daar is er maar een van. Mooie tocht , van de kust zo de bergen in, prachtig gebied vooral om lange wandeltochten te maken. De naam Blue Mountains  komt denk ik van de blauwe bladeren van de eucalyptus waarmee ze bedekt zijn. Wij hebben het gewoon blauw van de kou. Aangekomen, pasje kopen, kunnen we vier dingen doen. Kabelbaantje 1, kabelbaantje 2, railway het dal in met een mooie wandeling door het regenwoud. Erg leuk, beetje toeristisch met veel spleetogen maar ook lekker gelopen en ontspannen. De zussen hebben we trouwens niet gezien want er was te veel mist. Tussen de middag onze (denk ik) vaste lunch genomen, toast met Philedelphia, avocado, tomaat, ui, peper en zout, en ja Ronny ook vlees, parma ham. In de middag staat ons een lange rit voor de boeg, van Katoomba naar Albury, van ongeveer 6 uur. Blijkt wel een mooie rit te zijn met een steeds veranderend landschap. We kunnen een beetje wennen aan de manier van rijden, tanken, sanitaire stop,  overstekende kangaroo's en koala's, en elkaar. We zijn te laat bij de camping aangekomen, blijkt om zes uur dicht te gaan, en overwegen om een hotel te pakken. Na een beetje wikken en wegen besluiten we om toch maar ergens een dode koe te gaan eten en voor de camping op de parkeerplaats te gaan snurken. Wat we besparen eten we lekker op in een lokale tavern. Om 22 uur sluiten onze luiken en gaan de vrachtwagens op de snelweg tekeer, we staan op spuug afstand van de M1, waardoor Viv en ik een soort opvliegers nacht hebben. Gelukkig slapen die jongens er lekker doorheen. Tot morgen.image