12-07 The Great Ocean Road

12 juli 2013 - Warrnambool, Australië

Top fotograaf aukevrijdag

We staat wederom op tijd op. Na weer voor een dag of 3 boodschappen te hebben gedaan in de plaatselijke Woolworths melden we ons aan de ingang van  Sovereign Hill in Ballarat. Hier is een themapark rondom de mijn en het leven van de gouddelvers in de 19e eeuw. Er rijden postkoetsen en de mensen zijn in kleding uit die tijd. De mannen dalen hier af in de mijn terwijl ik lekker in het zonnetje boven blijf staan.  Het weer hier op dit moment lijkt op een warme herfstdag bij ons. Auke weet hier bijna onze rugzak kwijt te raken en zowaar bespeur ik een klein beetje paniek in zijn ogen. Gelukkig hangt de rugzak nog precies waar hij hem achterliet. Rond 12 uur verlaten we het park en rijden richting het zuiden waar we aan willen sluiten op de Great Oceanen Road. Deze belooft ons spectaculaire uitzichten vanaf de klippen. De eerste 2 uur van onze reis lijkt meer op Great Forrest Road. We zien vandaag onze 4e kangaroo, maar helaas ook deze net als de voorgaande drie, aangereden  en dood langs de weg. Op weggetjes die me doen denken aan rijden in de Alpen komen we uiteindelijk toch op de Great Ocean Road en al snel stoppen we bij de top attractie de Twelve Apostles. Ook hier weer bussen vol Chinezen maar dat mag de pret niet drukken want het is werkelijk indrukwekkend. We stoppen ook nog bij : de Arch, spreekt voor zich dat deze boog ook prachtig is. En dan nog de London Bridge. Vroeger zouden we zeggen: we schoten een heel fotorolletje vol...

Rond 6 uur komen we aan op Het Surfside Holidaypark in Warrnambool. Jammergenoeg is het al bijna donker en kunnen we het strand niet zien, nou dat bewaren we voor morgenochtend. Intussen zit ik nu lekker aan een wijntje en gaat Auke zo de biefstukken op de Barbie (zo heet een Australian BBQ) in de camp kitchen leggen.  Spijt natuurlijk dat we vanochtend die mooie Kangaroo biefstukken in de supermarkt hebben laten liggen.