13-07 Warnambool naar Naracoorte

13 juli 2013 - Coonawarra, Australië

Port FairyZaterdag

Het is k.u.t. weer dus we blijven lekker even liggen, het regent al heel de nacht, de lucht is donkergrijs en niet van plan om op korte termijn te veranderen. We passen de plannen wat aan en besluiten om maar niet naar het strand te gaan. Het moet hier ( Warnambool ) prachtig zijn als het zomer is, beetje hangen op het strand, beetje surfen en in de avond de BBQ aan. De eerste twee kunnen we niet, maar de laatste des te beter. We gaan vandaag eerst een lang stuk langs de kust, en dan land inwaarts. Het landschap is een beetje een mengeling tussen N.L en U.K, groen en heuvelachtig, wat later komen we door gebieden met veel naaldboomplantages wat voor ons weer Frans aandoet. Daarnaast staat het vol met schapen en koeien. Bruine koeien, zwart/witte koeien, zwarte koeien, oude koeien, jonge koeien, ik kan geen koe meer zien. Tenzij hij 2 cm dik is stil blijft liggen, na 5 minuten omdraait van z'n rug naar z'n buik en een klein vetrandje heeft. Naast deze twee gecultiveerde beesten hebben we ook al echt wild gezien, vier kangeroos die op hun rug langs de weg in de berm lagen en een koala die een beetje wezenloos op de ander weghelft liep alsof hij net een fles whisky op had. De stadjes waar we langs komen zien er een beetje verlaten uit, enkel bij de sportvelden is het druk. Ziet er in de regen een beetje troosteloos uit, maar men lijkt zich te vermaken met rugby, voetbal, korfbal en we komen ook veel banen voor paardenraces tegen. We gaan van Victoria over in South Australia en kunnen morgen een half uur langer blijven liggen, kijken hoe dat voelt. Begin van de middag komen we aan in het rode wijn gebied van Australië ' Coonawarra', nog nooit van gehoord maar Viv begint te stuiteren. 16 km lang en 5km breed, met veel kleine boertjes waar je alle wijnen mag proeven, heel erg geschikt voor Nederlanders dus. Zo brrrp de camper ligt weer vol. Een paar kilometer verder zijn de Naracoorte Caves die we nog net voor het donker kunnen pakken. We zullen deze maar op z'n Japans doen, of tegenwoordig Chinees, en thuis wel kijken wat het is. Het is erg rustig bij de grotten, we kunnen helaas niet de echt beroemde grot doen, en moeten het dus met twee mindere doen. Niettemin best leuk en leerzaam, vraag me niet waarom maar het voelt gewoon zo. We zijn net op tijd bij de camping in Naracoorte, als je na 6 uur aankomt heb je pech. De rest van de avond is een herhaling van de ander avonden, lekker en gezellig met z'n allen in de camper. We beginnen wel te snakken naar mooi weer zodat we ook lekker buiten voor de camper kunnen zitten, ik met mijn sigaar en Viv met haar ....

Junior en zijn verhaal

CAMPER RONDLEIDING! De camper genaamd: Cam Per, of zoals andere hem noemen: RV. De camper is van Maui. Een bedrijf dat allerlei vervoer middelen verhuurt. Het is tijd voor een reclame over de 6 persoons Cam Per. Deze camper is zeer groot en comfortabel. Dus hij is voor, ja u hoort het goed hij is voor 6 personen. Als u in de bestuur cabine zit dan bevind boven u een slaapruimte voor 2 personen, als u dan achter u kijkt ziet u een bed voor alweer 2 personen. En als u voor het gasfornuis staat en u draait zit om dan ziet u een uhhh wat zeg ik, 2 banken u kunt daar ook nog eens een paal neer zetten die u vind onder een van de banken. En als u in een buiten luik kijkt ziet u een groot plat voorwerp. Dat u op de paal kan plaatsen. Maar ik kom even terug bij het gasfornuis, want sommige van onze Cam Per gebruikers willen de moeite niet doen om het gasfornuis te vinden. Als u in de voordeur stapt, en dan vertel ik u ook waar de voordeur is als u op de stoel gaat zitten die zich naast de bestuurders stoep bevind dan stapt u uit via de deur die zich aan uw linker zijde bevind. Dan draait u 270 graden en dan ziet en een deur. En dat is de voordeur. Dan stapt u door de voordeur. Loopt het kleine opstapje op en u draait zich 90 graden en dan ziet u het gasfornuis. Wij hebben ook een wc en douche. Die bevinden zich achter de tweede bank. Als u daar kijkt ziet u een witte deur, open die deur via de rechter zijde. Dan ziet u een kom ding, dat is de WC en als u boven u kijkt ziet u de douche kop zitten. En dat dames en heren was de rondleiding van Cam Per. Getekend door Junior ten Bruggencate, voormalig RV bewoner.